Til toppen

Salgs- og leveringsbetingelser

Frakt og levering av din ordre

Alle sendinger fra VESO sendes med våre samarbeidspartnere Bring eller Frøya Transport. Transport med Frøya gjelder postnummer 7200-7287 og øvrige postummer betjenes av Bring. 

  • Det er fri frakt på alle bestillinger over 30.000 kr eks mva. 
  • For bestillinger under 30 000 kr eks mva, tilkommer 3000 kr eks mva i fraktkostnad.  

Ledetider for Bring

Postnr 1000-4999: 1-5 virkedager
Postnr 5000: 1-7 virkedager
Postnr 6000: 1-7 virkedager
Postnr 7000: 1-8 virkedager
Postnr 8000: 2-10 virkedager
Postnr 9000: 2-10 virkedager

Hasteleveringer

Ved behov for ekspresslevering, ta kontakt på telefon 22 96 11 00. Vi vil så langt vi har kapasitet forsøke å være behjelpelige i den type situasjoner. Merk at opphenting må bookes innen 11.30 samme dag. Hasteleveringer vil bli fakturert reell fraktkostnad. 

Sporing av din ordre

Etter at du har lagt inn din bestilling vil du motta en sporingskode fra vår samarbeidspartner. Du vil da kunne spore pakken din her.

Når sender vi din ordre?

Vi tilstreber å sende alle ordre innen 2-3 virkedager fra ordren er registrert hos oss.
Frøya Transport har utkjøring tirsdager og fredager.

Kjøpsvilkår

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hen eller hens representant har fått varen levert. Selger har ansvar for varen frem til levering til kjøper.

Levering og forsinkelse

Riktig og rask levering er viktig for oss og våre samarbeidspartnere. Normal leveringstid er 1-10 virkedager etter at varen er sendt fra oss. Vi må like vel ta forbehold om stor pågang hos oss eller våre transportører, og at det i slike tilfeller kan oppstå forsinkelser. Maksimal leveringstid dersom produktet er på lager er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Leverer vi ikke innen den tid har du rett til å kreve kjøpet hevet uten ekstra kostnad. Ved bestilling av varer vi ikke har på lager påregnes 10 ukers leveringstid. 

For bestillinger over 30.000 kr eks mva, der deler av bestillingen din ikke er på lager, vil disse ettersendes så raskt vi får dem inn på lager og uten ekstra kostnad for deg. 
Ta gjerne kontakt med hygiene@veso.no, dersom du opplever å vente unormalt lenge på bestillingen din.

Dersom du fortsatt ikke har mottatt din forsendelse innen 5 uker fra bestilling plikter du som kunde å opplyse oss om dette. Dersom vi ikke hører noe, vil vi etter 5 uker anse forsendelsen som levert.

Alder

Du må ha fylt 18 år for å kunne handle hos VESO.  

Konfliktløsning

Klager skal rettes til selger innen rimelig tid. Begge parter skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lar seg gjennomføre henvises kjøper til Forbrukerrådet for videre veiledning om mekling.

VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser knyttet til garanti, samt angre og returrett. Dersom du skulle ha behov for å returnere varer du har kjøpt hos oss eller du har spørsmål knyttet til angrerett og reklamasjon, finner du informasjon om dette på denne siden. Du kan alltid nå oss på hygiene@veso.no dersom du skulle ha ytterligere behov for hjelp.

Reklamasjon

Reklamasjon av varer til VESO må skje innen rimelig tid og senest innen 14 dager fra du mottok varen. Dersom reklamasjonen skyldes en skade som har inntruffet under transport ber vi om at du tar vare på emballasjen. Du må kunne dokumentere skade/tilstanden ved å ta bilder av varen ved ankomst. Dersom vi anser produktet som skadd eller en feilsending vil vi erstatte varen. I slike tilfeller ber vi om at du raskt kontakter oss på hygiene@veso.no og redegjør for hva som er skjedd, slik at vi kan opprette en egen sak for hevelsen av ditt kjøp.

Ved tvister knyttet til om varen er feilaktig, ødelagt eller feilsendt henviser vi til Forbrukerrådet.

Hevede kjøp, som omfattes av over nevnte punkt, tilbakebetales innen 30 dager fra den dagen vi mottok varen. All kommunikasjon vedrørende din retur skjer via kontakt med kundeservice på hygiene@veso.no.

Angre- og returrett

VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser om angre- og returrett. Du kan fritt heve kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen og sende varen tilbake til oss.

Dette forutsetter at:

  • Varen er i sin originale emballasje og ikke har vært åpnet.
  • Den er forsvarlig pakket inn i en eske eller tilsvarende emballasje slik at den kommer frem til oss uskadet.
  • Varen må være returnert senest 14 dager etter at du mottok varen fra oss.

Hva koster det å returnere en vare?

Å returnere en vare til oss koster 3000 kr eks mva. Vi vil dekke frakten dersom varen har blitt skadet under transport, eller det er gjort feilsendinger fra vårt lager. Det er viktig at eventuelle skader under transport dokumenteres med bilder, slik at vi har underlag for videre håndtering mot våre tjenesteytere.